Tuesday, September 4, 2012

Blestemul din Swoon - Nina Malkin



Nevoită să se mute din fascinantul New York, oraşul ei natal, în Swoon, un orăşel din Connecticut, în care nu se întâmplă niciodată nimic, Dice se resemnează cu viaţa ei plictisitoare.
Până când verişoara ei, Pen, cade dintr-un copac, moment în care în trupul ei pătrunde spiritul unei fantome…
SINCLAIR YOUNGBLOOD POWERS – PE SCURT, SIN – VINE DIN SECOLUL AL OPTSPREZECELEA PENTRU A SE RĂZBUNA…
Curând, lucrurile o iau razna: Dice îl eliberează din greşeală pe Sin din trupul verişoarei sale, locuitorii din Swoon încep să fie pedepsiţi pentru păcate ale strămoşilor lor şi, pentru ca situaţia să se complice şi mai mult, Dice se îndrăgosteşte de Sin.



Parerea Mea:
Ei bine, ce pot spune? Cartea a fost una destul de buna, nu pot nega acest lucru. 
Dar nu o recomand copiilor sub 13 ani. Au fost unele pasaje mai... "fara bun simt" daca pot spune asa. 
Lucrul care mi-a placut cel mai mult este ca autoarea, vorbind din punctul de vedere a lui Dice, descrie fiecare loc/personaj/lucru in detaliu, astfel incat ai impresia ca te afli acolo. 
Dice este o fire destul de... ciudata, sau cel putin asa mi s-a parut mie. Este genul de fata mai retrasa, cu toate ca participa la petreceri si iese in oras destul de des. Acest fapt i se datoreaza celei mai bune prietene ale ei, care este si verisoara sa, Pen.
Pen... mi-a placut faptul ca este rebela, si nu pune la suflet tot ce spune lumea. Aceasta arata foarte bine, si este placuta de toti baietii, dar si de fete. Este populara, deci are foarte multi prieteni. Se plimba din floare-n floare, etc. Va dati seama genul ei de personaj, nu?
Sin, prescurtarea de la Sinclair, este un personaj ingamfat, egoist si fara mila. Nu l-am putut suporta deloc pe parcursul intregii carti. Se crede cel mai "smecher" [ok, recunosc, e putin smecher], pentru ca arata foarte bine, iar toate fetele sunt, scuzati-mi expresia, "in limba dupa el".
Acestea sunt putine dintre personaje. Mai exista si Marsh, care are un tata betiv, abuziv, Wick, despre care nu am auzit prea multe, Burr Adams, unul dintre baietii urmariti de Pen, Hannah, fosta iubita (adica din secolul al optsprezecelea) a lui Sin, Ruby, prietena de suflet din New York a lui Dice, etc...
Cartea se termina cam ciudat, iar unele intrebari nu isi primesc raspunsul, iar de aceea doresc sa imi iau si volumul 2, care nu a aparut in Romania, dar a fost deja publicat in Engleza.
Va recomand cartea pentru ca este usoara si merge citita oriunde, mai ales in aer liber :D

2 comments:

Only Books said...

Cat de mult isi doreste Criss'a mea cartea asta :)). Foarte draguta recenzia:).

Dee.

Maria :) said...

Multumesc mult! :D